Om spoken word med mera

I somras hamnade jag på Skurup folkhögskola och en kurs i spoken word. Egentligen var det eftersom  jag hade fått chans att vara med i Kulturverket i Umeås filmprojekt Drömpartiet the movie (länk till trailer).  Jag skrev två dikter som båda kom med i filmen. En sommarkurs i Spoken word var helt enkelt ett sätt att förbereda mig för filmen. Detta är inte en av av det två dikterna. Detta är en dikt om varför jag skriver.

Mer eller mindre relaterat, både på arbetsförmedlingen och på en annan folkhögskola (Birka folkhögskola vid Storsjön) har jag hört frasen: ”bygg ditt eget varumärket”. Jag antar att det är det jag gör, när jag på en blogg i mitt eget namn, lägger upp en video där jag läser en text.

Du kanske noterar att videon ligger på peertube, inte youtube. Det är en fedversum-plattform, något jag inte kan mycket om. Men det är kul att försöka vara med att bygga upp något nytt. Fast, det ska också sägas att jag hört att det inte är en plattform där ni ska lämna barn obevakade (vilket väl i och för sig är sant för youtube också).

Lämna en kommentar